Saturday, February 13, 2016

[Zuza Fruits Sdn Bhd, Fun Fruits dan Alice Cotton] February 14, 2016 at 08:47AM



Sesi bersama Tuan Zulhairi dan Cikpuan Noraliza pada mulanya sedikit meng"gabra"kan saya. Saya ditanya oleh Tuan Zul macammana kita nak mulakan sesi. Saya kata saya akan beri panduan untuk terus mula melihat VISI dan MISI yang sedia ada. Katanya ada tapi belum ada yang terlulis. 

Baru mula kira-kira 5 minit, saya temui jalan buntu. Tuan Zul kata.."bagi saya terangkan dulu kaitan Fun Fruits dengan Alice Cotton!" Saya mula terfikir.."hmm.. Nak buat VISI-MISI untuk 2 syarikat pada satu masa?!" "sure makan 10 jam ni karang.. Saya bisik dalam hati diam-diam" 

Setelah dijelaskan saya mula faham dan saya mula lega bila Tuan Zulhairi kata dia akan mula focus pada Fun Fruits dan Cikpuan Noraliza akan focus pada Alice Cotton. Jadi hari ini kita focus pada Zuza Fruits Sdn Bhd dan Fun Fruits sahaja. 

Alhamdulillah berlaku turning point yang bagus dan aspirasi terpendam dapat kita lentur-bentuk menjadi VISI dan MISI yang jelas. Tahniah Zuza Fruits Sdn Bhd. Saya doakan kejayaan yang cemerlang dimasa hadapan. 

Jangan lupa sesi Performance Review kita pada Mac16 dan June16 akan datang. 

#ALIM2 
#ALeaderInMe 
#ProExpertConsultancyPLT 
#ZuzaFruitsSdnBhd 
Source : LazatSihat

No comments: