Thursday, March 30, 2017

FB Posting

SOP RINGKAS KONSULTANT Borak, sembang BERMUTU bermula dengan kenal siapa yang bakal dibantu. Lepas kenal, baru boleh kongsi PENYELESAIAN kepada pelanggan. Cadangan SOP ringkas Konsultant:- 1. DAPATKAN input/maklum balas dari bakal pelanggan. 2. Fikirkan KONSEP keseluruhan untuk tugas dan cadangan penyelesaian. Fikirkan konsep keseluruhan yang MUDAH untuk dihadam. 3. Siapkan CADANGAN awal penyelesaian (preliminary proposal). Ini berdasarkan maklumat ringkas yang dapat dari sembang santai tadi. 4. Dapatkan maklum balas MENDALAM (DETAIL) dari bakal pelanggan. Cuba berinteraksi terus untuk dapatkan feedback dan jadikan bahan untuk dimasukkan dalam laporan. 5. Siapkan pelan cadangan penyelesaian dan buat PEMBENTANGAN dalam bentuk AKTIVITI KUMPULAN. 6. Teruskan dengan kerja- kerja IMPLEMENTASI. Libatkan keseluruhan warga kumpulan dari syarikat pelanggan. 7. Setelah program latihan selesai, dapatkan customer satisfaction survey/FEEDBACK Berminat Call 0199341766 Erman Muslim SPEAK #PengurusanStrategi #1718April17 #SPEAK
by Erman Abdurrahman

March 30, 2017 at 09:57PM
from Facebook
via IFTTTfrom Facebook
via IFTTT
Post a Comment